« Nazaj na Blog

Naj ne cveti le pomlad, cvetite tudi vi!

Objavljeno: 2019-04-16 00:00:00.0

Prve cvetoče znanilke pomladi, vrnitev ptic selivk, svežina v zraku ter daljši, toplejši in bolj sončni dnevi. Da, pomlad nas je že dodobra pogrela. Ob vsem razvajanju in dobri volji, pa nam je prinesla tudi prve nadloge – intenzivnejše alergije in spomladansko utrujenost.


Napotki za naše boljše in bolj sveže počutje spomladi: KAKO PREMAGATI ALERGIJE?


Zaradi cvetenja narave in večjih količin cvetnega prahu v zraku dobijo alergije v spomladanskem času nove razsežnosti. Zato:

1.    Pazimo na prehrano. Zelo pomembno za alergike je uživanje velike količine vode, ki velja za naravno čistilo. Potrebno je paziti tudi na uživanje ustrezne hrane.

Ali ste vedeli, da je glavni posrednik delovanja alergijskih reakcij biološka snov histamin? To velja predvsem za alergike na cvetni prah in kožne alergijske spremembe. Delovanje histamina  lahko omejimo z naravnimi načini – uživanjem kurkume, bazilike, čebule, ingverja, zelenega čaja in jabolk.  

2.    V boju proti alergijam pomagajo kalcij, magnezij in vitamin C. V obdobju najbolj intenzivnih obolenj je priporočljivo, da zaužijemo do 1000 miligramov kalcija ter 500 miligramov magnezija dnevno, saj lajšata težave s pelodom. Medtem vitamin C prispeva h krepitvi imunskega sistema.

3.    Blagodejna kopriva. Njena lastnost je močno izsuševanje sinusov, kar pomaga pri alergijskih obolenjih. Nujno je spiranje nosu s fiziološko raztopino vsaj enkrat na dan. Tako si prečistimo vse sinusne poti in omogočimo normalne dihalne procese.

4.    V pomoč so tudi solne terapije, ki pozitivno vplivajo na dihala in vsesplošno počutje. Mikrodelci soli zmehčajo sluz, očistijo in razkužijo dihalne poti ter preprečujejo vnetja. Do Solnih terapij Slovenije v okviru Generali Club lahko dostopate še ceneje.  

5.    Na sprehode le po dežju. Alergikom največ težav povzroča vetrovno in jasno vreme, saj je takrat koncentracija cvetnega prahu v zraku najvišja. Zato tudi stanovanje zračimo le v zgodnjih jutranjih oziroma poznih večernih urah.

KAKO UGNATI SPOMLADANSKO UTRUJENOST?
Pri spomladanski utrujenosti gre za odziv našega organizma na pomladne dni, ki so daljši, toplejši in aktivnejši. To pripomore k močnejšem delovanju presnove in krvnega obtoka ter spremembi hipofize. Vse to občutimo kot izčrpanost našega telesa.

Ali ste vedeli, da spomladanska utrujenost pesti kar 10 do 20 % vse svetovne populacije?

1.    Zagotovo nam bo pomagalo redno gibanje, saj povzroča intenzivnejše sproščanje hormona sreče – endorfina ter zmanjša izločanje melatonina – hormona, ki povzroča zaspanost. Še posebej pozitivno na nas vpliva telesna aktivnost na svežem zraku.

2.    Blagodejno vpliva tudi izpostavljenost dnevni svetlobi. Tudi ta spodbuja nastajanje hormona sreče – tokrat serotonina. Zato je priporočljivo, da čim več pomladnih dni preživimo zunaj.

3.    Sadje in zelenjava. Naša prehrana naj bo v pomladnih mesecih lahkotnejša. Priporočeno je jesti veliko sadja in zelenjave ter čim manj sladke, slane in mastne hrane. V boju proti utrujenosti pa moramo poskrbeti tudi za zadostne količine železa.  


Pazite na vaše zdravje – pripravite se na pomlad in zavarujte vaše zadovoljne trenutke.