« Nazaj na Blog

Kalcij - skrivnost zdravega staranja

Objavljeno: 2019-04-29 00:00:00.0

Naše kosti so za kvalitetno življenje zelo pomembne. Zato je ključno za zdravo staranje, da zanje dobro poskrbimo. Na kosti so namreč pritrjene mišice, ki nam omogočajo in ohranjajo našo aktivno življenje tudi v starosti. Sestavni del zdravih kosti je zadostna vsebnost kalcija, ki pa se z našim staranjem počasi zmanjšuje. Naše kosti tako po naravni poti oslabijo, mi pa postajamo vse dovzetnejši za osteoporozo in zlome kosti v primeru padca.

Kako torej ohraniti naše kosti zdrave in močne?

1. Skrivnost se skriva v kalciju , ki je za zdravje kosti ključen. Zato moramo poskrbeti, da kalcij postane »sestavni del« našega jedilnika. Najdemo ga v mleku, sirih in drugih mlečnih izdelkih. Vegani ga boste našli v oreščkih, zeleni listnati zelenjavi (brokoli, zelje in okra) ter v sojinih izdelkih. Sicer pa so ključne hranilke kalcija predstavnice rib kostnic, kamor sodijo sardele.

Ali ste vedeli, da se novorojenčki rodijo s 300 kostmi, ki se kasneje združijo. Zato odraslo telo sestavlja zgolj 206 kosti, od tega jih je kar 25 % v naših stopalih ter več kot polovica jih gradi naše roke in noge.

2. Poskrbeti moramo za vitamine. Na zdravje naših kosti najbolj pozitivno vpliva vitamin D, ki pomaga pri povečani vsebnosti kalcija. Najlažje ga dobimo s sončno svetlobo. V zimskem času, ko v kratkem svetlem delu dneva ni veliko sonca si moramo vitamin D zagotoviti s prehrano. Veliko ga vsebuje ribje olje, rdeče meso (kamor sodi goveje, ovčje, kozje in konjsko meso) ter rumenjaki. K dobremu ohranjanju kosti pa prispevata tudi vitamin K in A, ki se nahajata v zeleni listnati zelenjavi.

PREVIDNO! Vitamin A je lahko našemu zdravju tudi nevaren, saj lahko zbolimo za hipervitaminozo. To je zastrupitev s prevelikimi odmerki vitaminov. Priporočen dnevni vnos vitamina A je 1000 mikrogramov za moške in 800 mikrogramov za ženske.

Ali ste vedeli, da dnevnemu vnosu vitamina A zadostimo s 150 grami maslene buče, z 205 grami sladkega krompirja ali s 53 grami korenja?

3. Držite se zlatega pravila uravnotežene prehrane "pet na dan". Dnevno bi morali zaužiti pet različnih vrst sadja in zelenjave, ki naše kosti nahranijo z minerali, vlakninami in vitamini. Ob tem se moramo izogibati predelanim mesnim izdelkom, živilom z visoko vsebnostjo maščob, sladkorja in soli.

4. Naše kosti bo okrepila redna telesna aktivnost. Za odlično športno aktivnost v tem primeru šteje že hoja ali tek, tudi ples. Priporočena je redna telesna aktivnost, trikrat na teden, ne več kot 20 minut.

5. Pozor! Na vse dobro kar delamo za zdrave kosti pa slabo vpliva uživanje alkohola ali pijač z veliko vsebnostjo kofeina. Zato poskusi zmanjšati vnos vsaj enega izmed zgoraj naštetih faktorjev.